1. Na jak długo wystarcza naprawa polegająca na ponownej aktywacji licznika czasu eksploatacji pompy SBC?

Nasza usługa polega na wyzerowaniu liczników czasu ekploatacji pompy SBC czyli możliwe jest ponowne przejechanie podobnego dystansu jak do tej pory. Dystans ten jest zależny od wersji sprzętowej pompy SBC i zainstalowanego oprogramowania. Najczęściej jest to około 400.000 naciśnięć pedału hamulca co odpowiada dystansowi około 200.000km.

2. Czy wyzerownie liczników czasu eksploatacji pompy SBC jest bezpieczne?

Tak, nasza usługa jest w pełni bezpieczna ponieważ nie ingerujemy w samą pompę ani jej oprogramowanie. Elektronika SBC posiada bardzo skuteczne metody samodiagnostyki dlatego jeżeli wystąpią jakiekolwiek problemy to kierowca zostanie o tym poinformowany komunikatem na wyświetlaczu. Jeżeli problem będzie poważny to wyświetli się komunikat w kolorze czerwonym a hamulce zaczną działać w trybie mechanicznym. W przypadku starszych pomp ASO Mercedes-Benz wykonywało akcje techniczne związane ze zmianą oprogramowania SBC co powodowało także podniesienie progu związanego z czasem ich eksploatacji. Czy wymieniasz w samochodzie opony np. po 2 latach eksploatacji mimo że są dopiero zużyte w kilkunastu procentach? Ryzyko awarii opony rośnie z czasem a przecież nikt tego nie robi! Podobnie wygląda sprawa z pompami SBC - jeżeli pompa funkcjonuje bez zarzutu to nie ma sensu jej wymieniać.

3. Czy na usługę naprawy pompy SBC polegającą na wyzerowniu liczników czasu eksploatacji udzielana jest gwarancja?

Tak. Na usługę oczywiście udzielamy bardzo korzystnej gwarancji. O szczegóły prosimy pytać mailowo lub telefonicznie.

4. Co się stanie jeżeli będę jeździł z przekroczonym czasem eksploatacji pompy SBC?

Przede wszystkim wystąpienie kolejnej nawet drobnej usterki może skutkować wyświetleniem komunikatu w kolorze czerwonym i przejściem układu w tryb mechaniczny, co wiąże się ze znacznym spadkiem skuteczności hamulców. Samochód z taką usterką powinien zostać dostarczony do warsztatu na lawecie. Oprócz tego w razie kolizji ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania ponieważ może uznać, że układ hamulcowy był niesprawny a kierowca o tym wiedział.

5. Jestem z daleka i wyświetla mi się komunikat w kolorze szarym więc czy mogę się umówić na naprawę?

W takim przypadku zalecamy najpierw wizytę w warsztacie blisko miejsca zamieszkania celem odczytania kodów usterek z modułu SBC. Prosimy o zanotowanie wszystkich odczytanych numerów kodów usterek. Jeżeli występuje jedynie kod usterki związany z przekroczeniem czasu eksploatacji pompy SBC (najczęściej C249F) to można się z nami umawiać na wykonanie usługi. Jeżeli są zapisane inne kody usterek to prosimy o kontakt z nami celem ich analizy.

6. Wyświetla mi się komunikat w kolorze czerwonym a hamulce słabo działają. Co w takim przypadku zrobić?

Układ hamulcowy pracuje w trybie mechanicznym. Należy natychmiast udać się do warsztatu celem wykonania odczytu i analizy zapisanych kodów usterek oraz sprawdzenia działania układu. Taka usterka najczęściej oznacza poważną awarię pompy SBC a więc konieczność jej wymiany. Mogą być jednak także inne przyczyny np. uszkodzenie zespołu pedału hamulca (BOU) czy problemy z zasilaniem.

7. Mam uszkodzoną pompę SBC. Jak dobrać właściwy numer pompy używanej?

Samodzielnie należy szukać pompy o identycznym numerze jak ta zamontowana w samochodzie. Niestety może to być zadanie bardzo trudne ponieważ numerów katalogowych pomp jest kilkadziesiąt! Poza tym uszkodzeniu ulegają najczęściej pompy z początku produkcji więc wymiana jednostki na taką samą nie zawsze jest optymalnym rozwiązaniem. Dzięki naszemu doświadczeniu możemy dla Państwa dobrać najlepszy z dostępnych zamiennik pompy w korzystnej cenie. Oprócz tego potrafimy też przystosować niepasującą pompę (w pewnych granicach) do współpracy z Państwa samochodem - wybór pomp staje się przez to jeszcze większy a więc można szybciej znaleźć sprawną pompę w atrakcyjnej cenie.

8. Czy mogę jakoś przedłużyć życie pompy SBC?

Należy regularnie wymieniać płyn hamulcowy zgodnie ze wskaźnikiem przeglądów albo co około 18 miesięcy (po negatywnym wyniku badania testerem). Oprócz tego należy serwisować układ hamulcowy wyłącznie w warsztacie posiadającym odpowiedni sprzęt i wiedzę.


Ty prowadzisz - my dbamy o Twój samochód

 

 
statystyka